Tuesday, October 11, 2016

蔡依林 Jolin TSAI - 我知道你很难过 I Know You Are Very Sad

我知道你很难过 I Know You Are Very Sad

作词:胡如虹
作曲:叶良俊
演唱:蔡依林
Singer: Jolin TSAI

Translated by PalmtreeH

爱一个人 需要缘份 
Loving someone needs some luck
你何苦让自己 越陷越深 
Why trap yourself deeper and deeper
别傻得用你的天真 去碰触不安的灵魂
Don’t be so silly to touch a restless soul with your naiveness
每一天只能痴痴的等
All you can do is obsessively waiting day after day

爱一个人 别太认真 
Loving someone, don’t be too serious
你受伤的眼神 令人心疼 
The hurt in your eyes breaks my heart
没有一个人 非要另一个人 才能过一生
No one must have another one with her for the entire life
你又何苦逼自己 面对伤痕
Why force yourself to face the bruise

我知道你很难过
I know you are very sad
感情的付出 不是真心就会有结果
The love you give wont pay off just because youre serious
别问怎么做 爱才能长久
Don’t ask what you can do so love will last forever
这道理有一天你会懂
You will understand it some day
我知道你很难过
I know you are very sad
昨天是恋人 今天说分手就分手
Lovers yesterday can separate today
别问你的痛 要怎么解脱
Don’t ask how to relieve you from the pain
多情的人注定 伤得比较久
The affectionate one is doomed to feel the hurt longer

爱一个人 别太认真
你受伤的眼神 令人心疼
没有一个人 非要另一个人
才能过一生
你又何苦逼自己 面对伤痕

我知道你很难过
感情的付出 不是真心就会有结果
别问怎么做 爱才能长久
这道理有一天你会懂
我知道你很难过
昨天是恋人 今天说分手就分手
别问你的痛 要怎么解脱
多情的人注定 伤得比较久

爱若变成了刺 思念也成了痴 
If love turns into a sting, thoughts of him will become an obsession
也许心碎是爱情最美的样子
Heartbreak may be the greatest beauty of love
我知道你很难过
感情的付出 不是真心就会有结果
别问怎么做 爱才能长久
这道理有一天你会懂
我知道你很难过
昨天是恋人 今天说分手就分手
别问你的痛 要怎么解脱
多情的人注定 伤得比较久

No comments:

Post a Comment